Do naszej firmy trafił samochód BMW 2013 F30 328ix wersja USA . Klient był bardzo zadowolony z konfiguracji pojazdu jednak brakowało mu lamp Xenon z przodu pojazdu. Klient konsultował się w salonie BMW w Warszawie czy istnieje możliwość doposażenia samochodu w lampy nowego typu jednakże BMW oficjalnie nie proponuje tego typu doposażenia.
Ustaliliśmy z klientem następujacy zakres prac:
– 522 montaż lamp xenon
– 524 aktywację funkcji lamp dynamicznych
– VIM zdjęcie blokady DVD podczas jazdy
– USA konwersja na rynek eurpoejski samochodu
– 508 system PDC
Prace rozpoczęliśmy od przeprowadzenia diagnostyki pojazdu BMW OSS i następnie zaprogramowaliśmy cały samochód BMW OSS do najnowszej dostępnej wersji oprogramowania przeznaczonej dla tego samochodu.
Zdemontowaliśmy przednik zderzak pojazdu i wymontowaliśmy oryginalne lampy halogenowe.
Następnym etapem było wykonanie zmian w instalacji pojazdu aby była możliwość zainstalowania lamp Xenon w samochodzie który fabrycznie takiej opcji nie posiadał. Wymieniliśmy włącznik światęł pojazdu na wersję obsługującą tylnie lampy halogenowe i przednie lampy Xenon.
Zamontowaliśmy dodatkowo czujniki poziomowania reflektorów na przednim lewym wachaczu pojazdu i tylnim lewym.
BMW F30 posiada zupełnie nową architekturę eletroniczną ponieważ producent zastosował jeden główny moduł FEM (Front Electronic Module) który posiada wbudowane w siebie sterowniki ( FRM , JBE , Cas i inne) .
W momencie dokonywania takich modernizacji bardzo ważne jest zachowanie odpowiednich procedur systemowych aby nie uszkodzić modułu.
Równocześnie zdemontowaliśmy zderzaki przód ,tył i zamontowaliśmy oryginalne czujniki PDC wraz z wymaganą instalacją auta. Nową instalację doprowadziliśy do modułusterującego PDC, który należało również zainstalowac w samochodzie. Wymieniliśmy również przyciski przy dźwigni zmainy biegów do obsługi PDC.
Po zakończeniu montażu wymaganych modułów przy tego typu doposażeniu rozpoczęliśmy prace systemowe w celu uruchomienia lamp Xenon dynamic i innych zamówionych opcji przez klienta .
Po zakończeniu kodowania dokonaliśmy ponownego programowania samochodu BMW OSS.
Po zakończeniu prac dokonaliśmy konwersji ustawień samochodu z wersji USA na ECE takich jak :
– Przekodowanie radia z USA na ECE
– Przekodowanie uruchomienie nawigacji Europa
– Zmiana ustawień świateł
– Uruchomienie funkcji komfortowych nie dostępnych w USA
– Dodanie języka polskiego do menu oraz lektora polskiego do Navi
Po zakończeniu programowania dokonaliśmy aktualizacji mapy Europy również na podstawie kodu FSC.
Ostatnim etapem było dokonanie diagnostyki pojazdu BMW OSS i zdjęcie blokady DVD w czasie jazdy.
You must be logged in to post a comment.